بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پیاده روی می تواند زندگی شما را نجات بدهد!

پیاده روی می تواند زندگی شما را نجات بدهد!

از باشگاه رفتن متنفر هستید؟

یک خبر خوب!

تنها با پیاده روی کردن

می توانید سلامت قلب خود را تضمین کنید،

اما به شرط اینکه :

مسافت انتخابی شما

حداقل 3 مایل در ساعت باشد.


ورزش های هوازی يا ایروبیک ، باعث می شود عضلات بزرگ بدنتان بیش از حد به کار گرفته شود و قلب و ریه هایتان تحت فشار قرار بگیرد و سخت کار کند. با گذشت زمان ،

این تکرار مداوم، قلب شما را قوی تر می کند. 

چون به هر حال قلب نیز یک ماهیچه است و هرچه بیشتر به کار گرفته شود طبیعتا قوی تر و سالم تر خواهد ماند. و به مرور ، فشار خونتان نیز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.


اما صبر کنید ، هنوز تمام نشده!

ورزش ایروبیک منظم می تواند روحیه شما را نیز بهبود بخشد ، استرس را کاهش دهد ، انرژی و استقامت بیشتری به شما هدیه کند و حافظه ای قوی و قدرتی بالا جهت تمرکز به شما ارزانی نماید. همچنین می تواند در کاهش وزن اضافی و بهبود وضعیت کلسترول بدنتان و ایجاد استخوان ها و عضلات قوی موثر باشد ، خطر ابتلا به دیابت ، سکته مغزی و انواع سرطان ها را تا حد زیادی کاهش بدهد. علاوه بر همه اینها ، می تواند به شما در بهتر خوابیدن نیز کمک کند.


چرا پیاده روی عالی ترین نوع ورزش است؟

برای شروع پیاده روی، به جز تهیه یک جفت کفش خوب ، هزینه ی دیگری بر دوش شما نیست. می توانید این ورزش را در هر زمان و در هر مکان که هستید انجام بدهید. دیگر نیازی به تهیه وسایل ورزشی گران قیمت ندارید و نگرانی درباره دوش گرفتن در اواخر تمرین نیز وجود ندارد. پیاده روی فشار کم و ملایمی بر بدنتان می‌آورد ، بنابراین حتی برای افرادی که مبتلا به درد مفاصل یا اضافه وزن هستند نیز مناسب است. پیاده روی در طبیعت ، سلامت روانی شما را به شدت بالا می برد. مطالعات نشان می دهد که این عمل، باعث افزایش روحیه و خلاقیت انسان می شود و حتی می تواند نوعی مراقبه باشد.


 چقدر قدم بزنم؟

پیاده روی حداقل 3 مایل در ساعت به عنوان یک ورزش متوسط ​​محسوب می شود. شما هر هفته به 5 ساعت از این نوع ورزش نیاز دارید. بنابراین بسیاری از متخصصان 30 دقیقه پیاده روی در روز به مدت پنج روز در هفته را توصیه می کنند. می توانید برای پیگیری زمان فعالیت خود در طول هفته ، از دفترچه یادداشت استفاده کنید. 


عادی بودن تنفس نشانه سلامت قلب

حین پیاده روی اگر شخصی همراه شماست با او مکالمه کنید و اگر تنها هستید با یک دوست تماس بگیرید و اگر هیچ کدام ممکن نشد یک شعر یا ترانه بخوانید. باید دقت کنید که آیا می توانید در هنگام راه رفتن، همچنان بدون نفس نفس زدن تکلم کنید یا صدایتان بریده و منقطع شنیده می شود. در اکثر مواقع، عادی بودن تنفس و منقطع نشدن سریع آن، نشانه سلامت قلب و عروق ورزشکار است. برای اینکه زود به نفس زدن نیفتید با سرعت مناسب پیش بروید و به مرور، سرعت پیاده رویتان را افزایش بدهید. اگر 4/5 مایل در ساعت روی یک زمین شیب دار حرکت کنید ، این ورزش شدید اثری مانند دویدن یا دوچرخه سواری دارد. فقط یک ساعت و پانزده دقیقه از این سطح تمرین در هفته ، می تواند سلامتی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. بزرگسالان سالم باید سعی کنند طی یک روز حدود 10 هزار قدم بردارند. 


حرف زدن مهم تر است یا عمل کردن؟

شما برای اینکه بتوانید به هدفتان یعنی بهبود سلامتی دست پیدا کنید باید سعی در هموار کردن مسیر داشته باشید و موانع را از سر راهتان بردارید.اگر اصلا اهل حرکت کردن و ورزش نیستید ، ابتدا 2000 قدم در روز را امتحان کنید و سپس هر هفته حدود 1000 قدم به آن اضافه نمایید و به مرور این رقم را به 5000 قدم برسانید. اگر هدف شما 3 مایل در روز است به این معناست که باید حدود 6000 قدم بردارید. ممکن است در هر مرحله، از سرعت پیشرفت خود شگفت زده شوید! 

( دقت کنید که مسافت انتخابی

 بستگی به طول قدم های شما دارد)


نکات مهم برای شروع پیاده روی:

1) کفش های شما باید سبک ، ساده و انعطاف پذیر باشد به نحوی که بتوانید آن را به دست بگیرید و خم کنید.

2) استفاده از جوراب راحت و مناسب را فراموش نکنید.

3)برای بالا بردن انگیزه ، هر قدمی را که بر می دارید محاسبه کنید. تقریبا هر 2000 قدم معادل یک مایل است.اگر شمردن اعداد حین پیاده روی برایتان ممکن نیست می توانید از برنامه های گام شمار در تلفن هوشمندتان بهره ببرید.

4)چه در خارج از منزل چه بر روی تردمیل، ابتدا چند دقیقه آهسته حرکت کنید ، سپس سرعت را به مرور بالا ببرید. 

 سرتان را بالا بگیرید، شکم را کمی تو ببرید و شانه هایتان را شل کنید.قدم های شما باید طبیعی و صاف باشد، فراموش نکنید که بدنتان آرام آرام گرم خواهد شد و نباید عجله کنید چون ممکن است دچار گرفتگی عضلانی بشوید یا پایتان پیچ بخورد.

 5)نیاز نیست همه مراحل تمرینتان را به یکباره انجام بدهید. همه جوانب زندگی شما مهم است. اگر زمان رسیدگی به صندوق پستی و دریافت بسته هایتان رسیده و یا باید به مرکز خرید بروید و مواد غذایی خریداری نمایید، نباید اینطور تصور کنید که انجام اعمال روزمره مانع تمرین ورزشیتان شده است. 

6)زمان های مناسب برای پیاده روی را در برنامه روزانه خود مشخص کنید.

 مانند سلسله جلساتی با آن رفتار کنید که هرگز نباید متوقف بشود. اگر برنامه شما دقیق و منظم باشد ، حتی پیاده روی به مدت 10 دقیقه در روز می تواند جسم و روحتان را در سطح مناسبی از سلامتی قرار بدهد. 

7)تا جای ممکن از یک دوست یا همکار بخواهید هم مسیر شما باشد. 

شما دو نفر باید در انجام به موقع برنامه مشوق یکدیگر باشید.

8)گوش دادن به موسیقی مناسب حین تمرین بسیار انگیزه بخش است و سرعت شما را ثابت نگه می دارد ، اما اطمینان حاصل کنید که با وجود موسیقی هنوز هم می توانید صدای ماشین ها را بشنوید تا در معرض تصادف قرار نگیرید.

9)اجازه ندهید آب و هوای بد ، 

تمرین شما را کنسل کند و اگر هرگز نتوانستید از منزل بیرون بروید میتوانید روی تردمیل تمرین کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده